امروز جمعه ۰۳/۱/۳۱

استاندار قم: صنایع کوچک تقویت شوند/ فرش قم از رکود خارج شود

.

 
استاندار قم با بیان اینکه باید سعی کنیم تا صنایع کوچک و متوسط خصوصاً در عرصه فرش تقویت شوند، گفت: تمام دنیا روی این صنایع تمرکز خاصی دارند و از آن به نتایج خوبی رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق صالحی‌منش شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از فرش دستباف طرح تیمچه قم با استفاده نخ ابریشم ایرانی که با حضور مسئولان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بانک صنعت و معدن در سالن جواد الائمه(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خوشه فرش قم می‌تواند با توجه به تمرکز بیش از 300 واحد تولید کننده فرش و نیز 400 واحد خدمات پشتیبانی که در استان وجود دارد به بخش عظیمی از مشکلات این صنعت رسیدگی کند.

وی گفت: در استان قم صنعت فرش به ویژه فرش‌های ابریشمی از ویژگی خاصی برخوردار است که باید به این صنعت توجه و اهمیت بیشتری داده شود.

استاندار قم با بیان اینکه نباید هر کاری را که سخت باشد و یا صرفه اقتصادی نداشته باشد را رها کنیم، افزود: تولید ابریشم و مواد اولیه فرش شاید کار سختی باشد اما نباید با توجه به استراتژی که تولید این محصول در قم دارد از تولید آن صرف نظر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه گاهی باید تصمیمات سخت را بر تصمیمات آسان تر ترجیح دهیم، عنوان کرد: نباید از بازار کار و میدان وسیع اشتغالی که تولید فرش دارد غافل شد.

در هر زمینه‌ای برای اشتغال مردم باید تلاش کنیم

حجت الاسلام صالحی منش با بیان امکانات خوبی برای تولید ابریشم و نخ آن در کشور وجود دارد، گفت: باید از این امکانات به خوبی استفاده کنیم و برای اشتغال مردم در هر زمینه‌ای تلاش نماییم.

وی با اشاره به اینکه باید سعی کنیم تا صنایع کوچک و متوسط خصوصا در عرصه فرش تقویت شوند، تصریح کرد: تمام دنیا روی این صنایع تمرکز خاصی دارند و از آن به نتایج خوبی رسیده‌اند.

استاندار قم به استفاده از بخش خصوصی در صنایع تأکید کرد و گفت: بخش خصوص با تمام وجود و توان خود گام بر می‌دارد و از این لحاظ تفاوت‌هایی با بخش دولتی دارد.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی اهمیت و تمرکز بیشتری بر روی کار دارد و دلسوزانه به کار و تولید می پردازد.

حجت الاسلام صالحی منش با بیان اینکه در دولت گذشته با رکود مواجه شدیم، گفت: اکنون در وضعیت بسیار سختی قرار داریم و باید آمادگی هر شرایطی را در کشور داشته باشیم.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی و نگاه ویژه به بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و گفت: فرش قم از امتیاز خاص در جهان برخوردار است و دولت باید با فراهم کردن امکانات و مزایا برای تولید کنندگان و بافندگان از آن حمایت کند.

استاندار قم در پایان افزود: نباید اجازه دهیم که فرش قم خصوصا از نوع ابریشم آن در رکودی که در آن رفته است بیش از این فرو برود.