امروز پنجشنبه ۰۳/۱/۳۰

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم: واردات نخ ابریشم چینی یکی از گره های کور تولید فرش قم است

.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم، گفت: واردات نخ ابریشم چینی یکی از گره های کور تولید فرش ابریشم قم محسوب می شود. 

به گزارش ایرنا، امیر هوشنگ طیبی نژاد عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی از نخستین تیمچه ابریشمی تولید شده با نخ ابریشم ساخت داخل در سالن جواد الائمه (ع) استانداری قم، اظهار داشت: بالغ بر 90 درصد تولید فرش دستباف قم فرش ابریشم است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 300 واحد تولید کننده و 400 واحد پشتیبانی خدماتی فرش در استان، تصریح کرد: تولید فرش دستباف در قم برای بیش از 25 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

طیبی نژاد با اشاره به اهمیت خوشه فرش قم، تصریح کرد: هدف از تشکیل این خوشه بهبود وضعیت تامین مواد اولیه، شناسایی بازارهای جدید فرش و ارتقای مهارت های انسانی و مدیریتی در استان است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه جدی به مسأله اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: بدون شک از آنجا که شهرک های صنعتی یکی از خاستگاه های اصلی اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند، از این رو ما بر آن شدیم تا با تولید دو قطعه فرش ابریشم با استفاده از نخ های ساخت چین و همچنین نخ های ساخت داخل زمینه رونق مجدد صنعت تولید نخ ابریشم در داخل که در گذشته در استان های گیلان و مازندران زبانزد بود، ولی امروز به فراموشی سپرده شده است را مجددا فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم کاهش قیمت تمام شده ابریشم در مقایسه با نخ های وارداتی از چین را ضروری دانست و افزود: امید است تا با اعمال سیاست ها و همچنین پیگیری های مسوولان ارشد کشوری بواسطه تولید نوغان در کشور تعرفه های نخ ابریشم در آینده به پایین ترین حد خود برسد.

این دو قطعه فرش ابریشم که بر خلاف دیگر فرش های بافت شده ابریشم در کشور ابریشم آن تولید داخل است، در ابعاد 60 در 90 سانتی متر به مدت 10 ماه به وسیله دو بافنده زن قمی بافته شده است.