امروز شنبه ۰۳/۲/۱

شروع پروژه توسعه خوشه كسب وكار سوهان قم

.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم از شروع پروژه توسعه خوشه سوهان قم بعنوان چهارمین خوشه کسب وکار استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان قم؛ مهندس امیرهوشنگ طیبی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از موفقیت این شرکت در فعال سازی توسعه خوشه های فرش دستباف، کفش ماشینی و مبلمان، امروز شاهد فعال سازی توسعه خوشه سوهان قم بعنوان چهارمین خوشه کسب وکار استان می باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: خوشه سیستمی اجتماعی، اقتصادی است که توسعه آن در یک منطقه می تواند نشان دهنده وجود مزیت های مرتبط در یک صنعت و تولید خاص در آن منطقه باشد.

وی بیان داشت: در صورتی که بتوان با یک کار مطالعاتی و برنامه ریزی شده موانع موجود فعالان خوشه را مرتفع نمود و فرصت های جدید داخلی و جهانی را در مقابل آنها قرار داد، می توان با توانمند سازی انتظار توسعه آنها را داشت.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم گفت: در همین راستا معتقدیم این مهم به عنوان یک استراتژی نوین مورد توجه این شرکت قرار گرفته و در راه و مسیر مشخص شده برای خوشه های کسب وکار استان قم گام های مهم و کاربردی برداشته است و نتایج اقدامات انجام شده نیز قابل ارزیابی است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تعداد 4 هزار نفر مستقیم و نزدیک به 10 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در استان قم با تولید سوهان در ارتباط هستند، آن را ظرفیتی مهم در پیش روی برنامه ریزان و مسوولان دانست وگفت: بدنبال آن هستیم تا با مشارکت دستگاههای مربوطه و فعالان خوشه سوهان، سوغات قم را بعنوان سوغات کشور در عرصه بین الملل معرفی کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در همین راستا نخستین جلسه شورای راهبردی خوشه سوهان قم با حضور کارشناسان دستگاههای مربوطه، عامل توسعه خوشه سوهان و فعالان آن به همت معاونت صنایع کوچک این شرکت برگزار شد.