امروز جمعه ۰۳/۱/۳۱

صنعت فرش اشتغالزایی بالا با کمترین سرمایه گذاری دارد

.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم گفت: صنعت فرش یک هنر اصیل و بی نظیر است که اشتغالزایی بسیار بالا با صرف کمترین سرمایه گذاری را دارد.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل رجبیان دوشنبه شب در جلسه اتحادیه های تولید و صادرات فرش دستباف قم اظهار داشت: صنعت فرش، ارزش افزوده بالایی دارد و خوشبختانه بافندگان فرش سهم مناسبی از این ارزش افزوده دارند.
وی صنعت فرش استان قم را یکی از مهمترین مزیت های اقتصادی استان دانست و گفت: قطعا صنعت فرش قم نخستین رتبه را در میان سه قطب صنعت فرش کشور دارد و تولید فرش تمام ابریشم به صورت تخصصی در این استان انجام می شود.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم با بیان اینکه یک تولیدکننده فرش به طور متوسط حدود یک هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می کند، خواستار تخصیص اعتبارات و تسهیلات کم بهره به فعالان فرش استان شد و افزود: صنعت فرش، مردم و جوانان جویای کار را از روستاها به شهرها مهاجرت نمی دهد.
وی در پایان بر ضرورت ایجاد رشته دانشگاهی در رابطه با صنعت فرش در استان قم تاکید کرد و گفت: فعالان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش قم باید مورد توجه و عنایت ویژه مسوولان امر قرار بگیرند و در این راستا می توان یک مرکز پژوهشی و اتاق فکر تشکیل داد.