امروز شنبه ۰۳/۲/۱

برندسازی، افزایش صادرات، تشکیل کنسرسیوم و اشتغال، دستاورد خوشه های کسب وکار کشور

.

معاون صنایع کوچک، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران دستاوردهای مهم خوشه های کسب وکار را تشریح کرد.
به گزارش تارنمای اطلاع رسانی خوشه های کسب وکار کشور؛ دکتر سلیمانی با تشریح دستاوردهای خوشه های کسب وکار اظهار داشت: مدل توسعه ای خوشه ها توانسته بعنوان یک فرایند حمایت تکمیلی در بخش صنعت و تولید کشور نقش تعیین کننده ای را برای آینده در این بخش برای خود رقم بزند.
وی تاثیر گذاری این مدل توسعه در صنایع کوچک را مدنظر قرارداد و گفت: برندسازی، افزایش صادرات، تشکیل کنسرسیوم و اشتغال پایدار از مهم ترین دستاوردهای خوشه های کسب وکار کشور به حساب می آید.
معاون صنایع کوچک سازمان ایجاد اولین کنسرسیوم صادراتی کفش کشور، ایجاد برند مشترک پیکما در خوشه کفش قم، افزایش صادرات سالانه کفش و دمپایی به 46 میلیون دلار در طول اجرای برنامه توسعه و افزایش تعداد فروشگاه های زنجیره ای را از برنامه های موفق در راستای سیاست های حمایتی این مدل توسعه عنوان کرد.
وی در ادامه به راه اندازی شرکت تأمین و توسعه خوشه محصولات کنجدی برای 55 واحد و ایجاد انبار تخلیه و نگهداری کنجد اشاره کرد و طراحی و مطالعه پژوهشی تولید دستگاه توزین دیجیتال و پرکن ارده برای ذی نفعان خوشه محصولات کنجدی یزد و طراحی مفهومی ساخت نمونه دستگاه پوست گیری کنجد برای ذی نفعان خوشه محصولات کنجدی این استان را از اقدامات موثر دانست.
دکتر سلیمانی گفت: با همت صنایع کوچک شرکت های استانی این سازمان و تلاش عاملین توسعه خوشه ها امروز شاهد افزایش اشتغال و تشکیل شبکه در خوشه فرش ایلام با هدف احیاء کسب و کار فرش دستبافت و گلیم نقش برجسته در بهزیستی استان برای 450 نفر هستیم.
وی اضافه کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و تأکیدات رهبر انقلاب و سیاست های دولت تدبیر و امید عاملین توسعه صنایع کوچک توانسته اند نسبت به اصلاح کیفیت خرمای تولیدی در سطح باغات از طریق مشارکت 25 کشاورز باغدار در قالب 5 شرکت بسته بندی، تشکیل گروه صنعتی و تجارب با عنوان گروه توسعه صنعتی خرمای بوشهر اقدام نمایند.
وی به خرید خرما توسط دولت و ورود به سبد کالا اشاره کرد و بیان داشت: با باز تعریف صورت رفته در نحوه برنامه های حمایتی دولت، سازمان تعاون روستائی مسئول طرح خرید توافقی خرما برای ورود بخشی از آن به سبد کالا گردید.
معاون صنایع کوچک سازمان در پایان تأکید کرد: اگر مروری داشته باشیم بر موفقیت های حاصل شده در برنامه های توسعه خوشه مشاهده می کنیم همکاری تشکل‌ها، اتحادیه ها و انجمن ها با عامل توسعه و همراهی و مشارکت آنها در برنامه های توسعه ای دولت نقش بسزایی در موفقیت آنها داشته است و در واقع کارآفرینان فعال در خوشه ها با کمک عامل توسعه و تیم توسعه مسیر رشد و تعالی خود را یافته و به سمت آن گام برداشته اند.