امروز شنبه ۰۳/۲/۱

فرش دستباف قم، نگین نمایشگاه بین المللی فرش تهران

.

غلامرضا اخوان، عضو هيأت مديره اتحاديه فرش دستباف استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به بازگشایی بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف در تهران از اول تا هفتم شهریور امسال اظهار کرد: این نمایشگاه بالغ بر 600 غرفه دارد که 90 غرفه آن به تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان قم اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر فرش‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه تمام ابریشم و نفیس است و کسانی که طالب فرش هستند از سراسر دنیا از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. در مجموع بازار فرش حالت رکود دارد و امیدواریم برخی مشکلات موجود با برپایی این نمایشگاه برطرف شود و در حوزه فرش رونق به وجود آید.

عضو هیأت مدیره اتحادیه فرش دستباف استان قم با اشاره به کیفیت فرش استان قم گفت: کیفیت فرش استان‌های دیگر خوب، متوسط یا بد است ولی همه تولیدات استان قم مطلوب است و متنوع‌ترین نقشه و بهترین رنگ‌آمیزی را دارد و به روز و جدید است.

وی به وضعیت فرش دستباف اشاره کرد و افزود: استادکاران و بافندگان بر اساس عشق به این هنر ورود پیدا کردند در صورتی که اکنون درآمد مادی با چنین شرایطی مطلوب و نتیجه‌بخش برای استادکار و بافنده نیست.

اخوان با اشاره به مشکلات بافندگان فرش گفت: استادکاران از نظر نقدینگی مشکلاتی دارند فرشی که تولید و خریداری می‌شود به زمان نیاز دارد تا نقدینگی در آن بخش روی دهد در این زمینه دولت باید کمک کند و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بگذارد.