امروز شنبه ۰۳/۲/۱

بازدید رایزن فرهنگی سفارت ژاپن از توانمندی های خوشه فرش دستباف قم

.

 

رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران، بزرگ بودن ابعاد فرش دستباف قم را یکی از مشکلات برای مصرف کننده ژاپنی دانست و گفت: فرش قم در بین مردم ژاپن دارای محبوبیت است.

به گزارش ایسنا، یوشیهیرو ناکایاما در بازدید از غرفه گروه تیمچه خوشه فرش دستباف قم، با ابراز خوشنودی از حضور در نمایشگاه توانمندی‌های فرش دستباف قم گفت: این گونه نمایشگاه‌ها به نزدیکی بیشتر دو ملت سنتی و با فرهنگ کهن ایران و ژاپن کمک می‌کند.

وی افزود: مردم ژاپن علاقه فراوانی برای سفر به ایران دارند و در خرید لوازم تزئینی و فرش به محصولات ایرانی و بخصوص فرش دستباف توجه می‌کنند و آنها را ترجیح می‌دهند.

ناکایاما با بیان اینکه فرش قم در بین مردم ژاپن دارای محبوبیت است اضافه کرد: یکی از مشکلات فرش دستباف قم برای مصرف کننده ژاپنی بزرگ بودن ابعاد آن است، زیرا با توجه به نیاز ما به فرش‌های کوچک امکان خرید فرش‌های بزرگ کمی مشکل است.

وی در ادامه به حضور گسترده توریست‌های ژاپنی در اصفهان اشاره و ابراز امیدواری کرد تا شرایطی فراهم شود تا توریست‌هایی که از تهران به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران می‌روند بتوانند از قم و صنایع دستی آن بازدید کنند.

در ادامه این دیدار هوشنگ طیبی نژاد مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، نیز گفت: در طول سال برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای در بخش معرفی توانمندی‌های استان بخصوص فرش در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: کمک به حضور نمایندگان رسمی کشورهای مختلف در قم برای شناخت کامل آنها از تولیدات استان بخصوص تولیدات سنتی و مطرح جهانی مقدمه‎ای است برای حضور توریست و تجار در آینده خواهد بود.

طیبی نژاد اضافه کرد: توانمندی‌های قم در صنعت چوب و دورودگری، فرش دستباف، کفش و دمپایی ماشینی، سنگ، سوهان و غذاهای حلال زمینه‌های مناسبی است که می‌توان برای معرفی بیشتر آنها از نمایندگان فرهنگی کشورهای دیگر استفاده ‌کرد.