امروز شنبه ۰۳/۲/۱

سومين همايش گره طلايی چهره های ماندگار فرش دستباف قم برگزار می شود

.

 

مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی قم از برگزاری سومین همایش چهره های ماندگار فرش دستباف قم با عنوان گره طلایی استاد رشتی زاده در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شركت شهرک های صنعتی استان قم؛ مهندس امیر طیبی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: فرش دستباف قم به عنوان یكی از اصیل ترین و ماندگارترین جلوه های فرهنگ و هنر ایرانی در سطح كشور و بین الملل شناخته شده است.

وی افزود: این پتانسیل هنر صنعت در استان قم فرصتی است تا با مدیریت و برنامه ریزی صحیح، آن گونه كه شایسته و بایسته است در راستای تعالی خود این هنر و در خدمت تولید و اشتغال كشور گام های موثری برداشته شود.

مدیرعامل شركت شهرک های صنعتی قم با اشاره فعالیت های خوشه فرش دستباف استان طی سه سال گذشته ادامه داد: خوشه فرش دستباف قم طی دوران فعالیت خود توانسته هم افزایی مناسبی در بین ذینغعان و فعالان این هنر صنعت بوجود آورد كه برگزاری دو دوره موفق همایش چهره های ماندگار و استقبال مناسب از آن و قرار گرفتن در آستانه سومین همایش گواه این مدعاست.

وی با بیان اینكه سومین همایش چهره ماندگار فرش دستباف قم با عنوان گره طلایی استاد رشتی زاده روز 16 آذر در قم برگزار می گردد توضیح داد: در این همایش كه در سالن مركز پژوهش های غدیر برگزار می گردد ضمن تجلیل از پیشكسوت نمونه از برترین های بافندگی، طراح و نقاش، صادر كننده، تولید كننده و همچنین مشاغل وابسته به فرش دستباف تجلیل بعمل خواهد آمد.

طیبی نژاد افزود: تجلیل از هنرمندان در قالب گره طلایی را بهانه ای دانست كه برای ارج نهادن به سال ها تلاش و كوشش برگزیدگان این هنر صنعت تدارک دیده شده است كه امروز می تواند بعنوان یكی از ابزارهای مهم و سنتی در دل فرهنگ و خانواده ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نقش ایفا كند.

ور در پایان از كلیه فعالان مستقیم و غیر مستقیم مربوط به این هنر صنعت و علاقمندان دعوت كرد در این همایش روز دوشنبه 16 آذر ساعت 18 در سالن مركز پژوهش های غدیر واقع در چهارراه شهدا قم برگزار می شود شركت نمایند.