امروز پنجشنبه ۰۳/۱/۳۰

نمایشگاه دائمی فرش دستباف قم امسال به بهره برداری می رسد

.

 

استاندار قم در نشست مشترک با رییس مرکز ملی فرش ایران و فعالان فرش قم خواستار ترسيم چشم انداز بلند مدت براي توسعه فعاليت های نمايشگاه دایمی فرش قم شد.

به گزارش روابط عمومي مرکز ملی فرش ایران، سيد مهدي صادقي استاندار قم با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي راه اندازي نمايشگاه دائمي فرش قم گفت: واقع شدن قم در مركز كشور و همجواري آن با پايتخت موجب رونق اين نمايشگاه خواهد شد.

استاندار قم با بيان اينكه هنر- صنعت فرش دستباف تلفيقي از هنر و اقتصاد است، افزود: در كنار ترويج و توسعه ي فرهنگ ملي و بومي مي توانيم تحرك بسيار خوبي در اقتصاد نيز از طريق اين هنر- صنعت بدهيم .

نماينده عالي دولت در استان با تاكيد بر ضرورت ترسيم چشم انداز سه دهه ي آينده براي اين نمايشگاه خاطرنشان كرد: پايه هرگونه برنامه ريزي و تصميم گيري در اين زمينه بايد اطلاعات علمي و كارشناسي باشد .

حميد كارگر رئيس مركز ملي فرش ايران نيز در اين جلسه با بيان اينكه اين نمايشگاه با توجه به نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و واقع شدن در مسیر پایتخت تا اصفهان می تواند قطب گردشگری و تجاری مناسبی با محوریت فرش دستباف باشد، گفت: در کاربری های ترسیم شده برای این نمایشگاه کارکردهای گوناگونی از جمله نمایش توانمندی و تنوع فرش قم، فرایند تولید فرش دستباف و بخش های تجاری لحاظ شده است.

کارگر همچنین خواستار همراهی و حمایت استانداری از تسریع در روند بهره برداری از این نمایشگاه و رفع مشکلاتی همچون راه دسترسی آن شد.

ذاكري رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز با اشاره به تصويب احداث نمايشگاه دائمي فرش استان قم در سفر رهبر معظم انقلاب به قم گفت: اين نمايشگاه تا پايان شهريور ماه امسال به بهره برداري خواهد رسيد .

گفتنی است رییس مرکز ملی فرش ایران و همراهان پس از این نشست با حضور در محل احداث نمایشگاه دایمی فرش دستباف قم از چگونگی پیشرفت پروژه بازدید کردند.