امروز جمعه ۰۳/۱/۱۰

آئین پایانی هفتمین جشنواره فرش برتر برگزار شد

.

 

آیین پایانی هفتمین جشنواره فرش برتر، با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این رویداد در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، اين رويداد كه به صورت ملي در عرصه فرش دستباف كشور تجلي مي کند هر ساله اهميت بيشتري مي يابد و اقبال هنرمندان به شركت در جشنواره تاييدي بر جايگاه خوب اين واقعه هنري است.

این دوره از مسابقه در دو گروه کلی فرش‌های معاصر (فرش‌های زیر 40 سال قدمت) و فرش‌های قدیمی (فرش‌های بالای 40 سال قدمت) به صورت مستقل برگزار شد.

شایان ذکر است؛ فرش های برتر هفتمین جشنواره فرش برتر در حال حاضر با نمایش 61 تخته فرش منتخب اولیه داوران در سالن (5) بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف به نمایش گذاشته شده است. این تعداد فرش از میان 275 تخته فرش شرکت کننده در رقابت انتخاب شده‌اند.

در ابتدای این مراسم یاسر حنیفی، سرپرست معاونت تولید مرکز ملی فرش ایران گفت: جشنواره فرش برتر با هدف آشنایی مردم با فرش های اصیل و مرغوب و همچنین تشویق و ترغیب تولیدکنندگان و فروشندگان به تولید و عرضه فرش‌های با کیفیت برگزار شده است. در سالن (5) نمایشگاه، موزه ای موقت از بهترین آثار ارائه شده به جشنواره در محیطی زیبا و در شأن فرش ایران برپا شده است.

در این مراسم رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: خوشبختانه هفتمین جشنواره ی فرش برتر سالانه از لحاظ کیفیت در کشور رو به بهبود است و امید می رود این رویداد راه کمال را طی کند.

حمید کارگر با تاکید بر وجوه فرهنگی و هنری فرش دستباف ایران گفت: امیدواریم به همت طراحان، نقاشان، قالیبافان و همه هنرمندان این حوزه، شاهد تعالی و ارتقای روزافزون فرش ایرانی باشیم.

در این مراسم علی وقف چی رییس فراکسیون فرش در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مجلس در جهت حمایت از فرش دستباف گام برخواهد داشت تصریح کرد: با این هنر- صنعت با سرمایه گذاری اندک می توان اشتغال زایی کرد.

وی افزود: برای تحقق این امر با حمایت دولت و مجلس می توانیم شاهد اشتغال زایی و ارزآوری این هنر- صنعت در کشور باشیم .

در ادامه از برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره تقدیر شد.

گروه فرش های معاصر (فرش های زیر 40 سال)

در بخش فرش های عشایری کلاسیک: جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش بیجار تعلق گرفت به رضا بختیاری
در بخش فرش های گبه عشایری: جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش پامچال به آقای راد تعلق گرفت.
در بخش فرش های کلاسیک شهری باف کمتر از 35 رج: جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش صفویه به رضا عرب اهداء شد.
در بخش فرش های کلاسیک شهری باف بین 35 رج تا 50 رج : جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش وین آرش حیدریان تعلق یافت.
در بخش فرش های کلاسیک شهری باف بالای 50 رج :جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش خواب و بیدار به باقر صیرفیان تعلق گرفت.
در بخش فرش های تمام ابریشم : جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش سرخس مهدی شیرزاده تعلق گرفت.
در بخش فرش های سایر(مدرن، زرباف، تصویری و ...) جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش گره چینی متعلق به محمود نوری اعطاء شد.
گروه فرش های قدیمی( فرش های بالای 40 سال)

در بخش فرش های عشایری کلاسیک: جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش بیگلری به حمید رضا ذوالانواری تعلق گرفت.
در بخش فرش های گبه عشایری: جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش گبه شیری به آقای بیگی اعطاء شد.
در بخش فرش های روستایی: جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش فراهان به مهرداد محمد صادق تعلق گرفت.
در بخش فرش های کلاسیک شهری باف: جایزه فرش برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره به فرش محتشم کاشان به مهرداد محمد صادق اعطاء شد.
گفتنی است؛ داوری این دوره را آقایان: رضا الله داد، اکبر مهدی یی، عبدالرضا محسنی، هادی مکتبی، تورج ژوله، امیر وانی و ساعی فر برعهده داشتند.