امروز پنجشنبه ۰۳/۱/۹

کمیته فرش استان قم تشکیل شد

.

 

نشست کمیته فرش استان قم با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران، معاون استانداری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم و فعالان این حوزه در محل استانداری این استان تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ در نشست کمیته فرش استان قم، فرشته دستپاک اصالت فرش دستباف را برگرفته از تاریخ، فرهنگ، ذهن و خلاقیت مردم ایران دانست و گفت: این هنر- صنعت از سرمایه گذاری های کلان بی نیاز است و با کمترین هزینه می تواند ایجاد اشتغال کند.

رییس مرکز ملی فرش ایران با تشریح دیدگاهها و سیاست های مرکز گفت: در بازارهای جهانی نگاه مثبتی به فرش دستباف کشورمان وجود دارد و در این راستا توجه به نیاز بازار و سلیقه یابی برای توسعه صادرات این هنر- صنعت ضروری است.در ادامه این نشست مباحثی همچون بیمه قالیبافان، تسهیلات، تبلیغات، تکمیل نمایشگاه دایمی فرش قم مورد بحث و واکاوی قرار گرفت.

براساس این گزارش رییس مرکز ملی فرش ایران در دیداری جداگانه با استاندار قم ضمن بررسی مسایل پیش روی این هنر- صنعت در استان در خصوص تکمیل ساختمان نمایشگاه دایمی فرش قم، ارایه تسهیلات کم بهره، تبلیغات و... بحث و تبادل نظر کردند.گفتنی است رییس مرکز ملی فرش ایران در سفر یک روزه ضمن بازدید از نمایشگاه دایمی فرش در حال ساخت قم از کارگاه های فرش دستباف در این استان نیز بازدید کرد.