امروز پنجشنبه ۰۳/۹/۱

بازاريابی خلاق فرش دستباف

فهرست مطلب

 يک بازاياب خلاق که خواهان تداوم و تحول در بازار است بايد بتواند يک مسير مستمر و مداومی را طی نمايد، احساس تعهد و استفاده از دانش و تخصص راهی را خواهد گشود که از آميختن هنر و دانش بازاريابی بشود در ميان کالاهای متفاوت و کف پوش های متنوع مشتريان را علاقه مند به مصرف فرش دستباف نگه دارد و با سنجش ظرافت های مطلوب مصرف کنندگان آن ها را مشتاق به مصرف فرش نگه دارد.

افراد پيوسته در يک حالت نمی مانند و خواهان تکامل اند و اين امر از ماهيت انسان بودن و تمايل افراد به تکامل منبعث است در اين ميان تنوع ديدگاه ها يک رابطه نسبی می شود که لزوم آن در اختيار گذاشتن و همگون با متفاوت شدن نگاه افراد و سبک زندگی وسعت کار بازاريابان در استفاده بهينه از شرايط مقبول برای همه اقشارجامعه با انتخاب استراتژی خلاقانه ممکن می شود در نظر داشتن هويت بخشی به فرهنگ ايرانی با فرش در داخل و خارج از کشور نکته مهم تری را که بايد مد نظر داشته باشيم و آن برنامه بلند مدتی ست که بتواند پاسخگوی تنوع کاربرد های فرش باشد.

انتظارات و رضايت مصرف کنندگان در گرو شناخت رفتار مصرف کنندگان است. رضايت مشتری تضمين و بقای سودآوری بنگاه است. هر چند که در بازار رقابتی دنيای کنونی امکان ارتباط رودررو با مشتری بندرت ممکن می شود اما در بازاريابی داخلی فرش دستباف با توجه به فرهنگ و زمينه های خريد کالا باری مصرف کنندگان در مورد کالايی چون فرش خريداران علاقه مندند که از نزديک آن را انتخاب کنند و اين مجال مناسبی ست برای ارتباطان با مصرف کنندگان و استفاده از ايده های آنها که خود دری به خلاقيت است و هر فردی به تبهايی می تواند ديدگاه های خود را ابراز نموده و از آنها بخوبی می شود استفاده نمود با تحليل کردن و دست يافتن به مطلوبی که برا ی مصرف کننده موجود باشد.

محرک های محيطی متفاوت از عوامل اقتصادی، فرهنگی، تکنولوژيکی و اجتماعی سياسی با عوامل فردی موثر در رفتار مصرف کنندگان که خود وابسته به نحوه ی پرورش افراد تا انتخاب سبک زندگی و نقش اجتماعی ايفا شونده توسط افراد و عقايد و باورها مجموعه ای اند که بازاريابان بايد به آن دقت نظر داشته باشند.

در دنيای کنونی ما بخش زيادی از ارتباطات موفق ناشی از بکارگيری توانايی های اجتماعی و رفتاری انسان هاست و در اين ميان رفتار بازاريابان می تواند يک محصول مثلا فرش را مناسب ارائه دهد ويا اينکه کالايی دست نيافتنی که فکر کردن به آن هم زمانبر و هم کسالت آور است. در تبادلات مربوط به فرش اگر اين نکته را در نظر داشته باشيم که نگرش جهانی بر فرش ايران به چه سمت و سويی ست می توان راه حلی را بيان داشت که پاسخگوی موقعيت کنونی اين کالا باشد.

مشتری گذشته فرش ايران به علت ناشناخته بودن نقش ها و رنگ های فرش را بعنوان بخش زينت بخش منزل خود برميگزيد و تمام توان خود را بکار ميگرفت تا بتواندبا نهايت دقت اصيل ترين فرش را خريداری کند ، فرشی که منشا آن ايران است و اين کالا در جايگاه خود وجهه ای آرمانی می يافت.